سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، کشنده نادانی و مایه بزرگواری است . [امام علی علیه السلام]
معرفی گوشی - قلب بیقرار
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • شاید شما هم از جمله افرادی باشید که دوست دارید تمام قسمت های گوشی خود را بررسی و کاربرد گزینه های مختلف را بدانید , دفترچه فارسی هر گوشی یکی از بهترین مرجع ها برای شناخت کاربرد ها , نقاط ضعف , عملکرد و راهنمای صحیح استفاده از گوشی است. متاسفانه در حال حاضر این دفترچه ها در جعبه گوشی خریداری شده وجود ندارد. در ادامه دفترچه فارسی گوشی های سونی اریکسون را می توانید دریافت کنید.


    دفترچه های گوشی های سونی اریکسون - www.Ir-Tci.org

    ادامه مطلب...

    علی اصغر ::: شنبه 86/8/5::: ساعت 7:23 صبح

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی GsmAria ، کاربران موبایل در سال 2010 می توانند گوشی خود را با آب شارژ کنند. کمپانی سامسونگ الکترومکانیک اعلام کرد که یک باتری سوختی کوچک و یک ژنراتور هیدروژن تولید کرده است که با آب کار می کند.

    Oh Yang-Soo نائب رئیس مرکز تحقیقاتی سامسونگ الکترومکانیک در این رابطه توضیح می دهد که با روشن شدن گوشی ، فلز و آب در تلفن واکنش می دهند و گاز هیدروژن تولید می کنند. گاز تولید شده سپس به سلول باتری سوختی منتقل می شود و در آنجا با اکسیژن هوا برای ایجاد انرژی واکنش می دهد.

    سایر باتری های سوختی برای ایجاد هیدروژن به متانول نیاز دارند در حالی که سامسونگ فقط نیازمند آب است. از آنجایی که این باتری سوختی کوچک می تواند حداکثر 3 وات الکتریسیته تولید کند در گوشی های موبایل قابل استفاده است و می تواند شارژ باتری را تا 10 ساعت حفظ کند که دو برابر زمان باتری های قابل شارژ است. این باتری سوختی در سال 2010 وارد بازار می شود.

    .?به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موبایل?? تا چندین سال دیگر گوشیها با باد هوا شارژ میشوند?.



    علی اصغر ::: سه شنبه 86/8/1::: ساعت 1:3 عصر

    سونی اریکسون K530 :

    مدل K530 سونی اریکسون گوشی جدیدی است که به سری K اضافه شده و دارای ویژگی نسل سوم برای مکالمه تصویری و قابلیت های پیشرفته سرگرمی است . این گوشی در رده متوسط قرار دارد و طراحی آن مانند مدل های قدیمی سونی اریکسون است .

    مزایا :

    • طراحی مناسب
    • صفحه کلید ساده
    • نسل سوم
    • محل کارت حافظه (M2) Memory Stick Micro
    • دوربین 2 مگاپیکسل
    • قابلیت Blog
    • بلوتوث با پروفایل A2DP
    • نرم افزار پخش موسیقی با رادیو FM و RDS
    • مرورگر Netfront
    • نرم افزار جاوا برای پیش بینی هوا

    معایب :

    • در مقایسه با K610 ابداعات کمتری دارد
    • صفحه نمایش وضوح QVGA ندارد
    • فقط 16MB حافظه داخلی دارد
    • کارت حافظه در بسته بندی قرار ندارد
    • گوشی بدون سیم کارت روشن نمی شود
    • EDGE ندارد
    • دوربین آن فاقد LED است
    فقط در وضوح QCIF فیلمبرداری می کند
    • نشانه ای برای تماس های نا موفق ندارد
    • استفاده از نگهدارنده سیم کارت آسان نیست

    طراحی :

    سونی اریکسون K530 از طراحی شیک و اندازه مناسبی برخوردار است . ابعاد گوشی 102x?6x1? میلی متر و وزن آن 92 گرم است . طراحی گوشی ساده است و به شکل مستطیل با لبه های گرد می باشد . قاب گوشی از مواد پلاستیکی ساخته شده و ظاهر مقاومی دارد . استحکام گوشی به قدری است که حتی تحت فشار زیاد نیز دچار مشکل نمی شود این گوشی در دو رنگ طوسی و مشکی تولید شده است .

    خط کناری قاب جلو درست بالای صفحه کیلد به پایان می رسد و موجب می شود تا صفحه نمایش کمی برجسته تر از قاب بنظر برسد . از کنار گوشی به آن نگاه کنید متوجه می شوید که این طراحی نامتقارن جلوه زیبایی به دستگاه می دهد . کلید ولوم و کلید دیافراگم دوربین در طرف راست گوشی قرار دارد . محل کارت حافظه MemoryStickMicro در طرف چپ K530 مشاهده می شود که دارای درپوش محافظ است .

    دکمه کوچک خاموش / روشن در قسمت بالای گوشی و همچنین کانکتور Fast port و محل بند گردن در پایین آن وجود دارند. نیمی از قاب پشت را درب باتری تشکیل می دهد که آرم سازنده گوشی روی آن حک شده است. لنز دوربین 2 مگاپیکسل نیز درقسمت بالای قاب پشت گوشی در امتداد بلندگو و کانکتور آنتن بیرونی قرار گرفته است . لنز دوربین دارای پوشش محافظ نیست که باید مرتب آن را تمیز کرد . قسمتی از قاب پشت که دوربین، بلندگو و کانکتور آنتن بیرونی روی آن مشاهده می شوند دارای طراحی خاصی است و از حفره های کوچک یک اندازه پوشیده شده است . دوربین k530 دارای LED نیست .

    درب محفظه باتری به راحتی برداشته می شود . باتری گوشی از نوع Li- po با توان 950 mAh است که در حالت Stand by حداکثر 2 ساعت کار می کند . محل سیم کارت زیر باتری است که بیرون آوردن آن کار آسانی نیست .

    صفحه کلید :

    صفحه کلید طراحی مناسبی دارد و با نمای کلی گوشی متناسب است . کلیدهای کنترل و سایر کلید های کاراکتری در کنار یکدیگر قرار دارند. کیلدهای ستون میانی صفحه کلید در دو طرف دارای فرورفتگی هستند تا استفاده از آنها راحت تر شود . قسمت پایین هر کلید دارای برآمدگی کمی است و موجب می شود که ردیف کلید های کاراکتری بخوبی تشخص داده شده و واکنش بدهند . D-Pad در قسمت بالای صفحه کلید قرار دارد که از مرکز آن که بصورت یک دایره برجسته و براق است برای تایید انتخاب ها استفاده می شود .

    در اطراف این کلید یک جفت Softkey به همراه کلیدهای Back و C مشاهده می شود . کلید اینترنت و منوی Activity نیز در این قسمت قرار دارد . استفاده از تمامی کلید های کنترل آسان است . نور زمینه صفحه کلید به رنگ سفید است و از شدت کافی برخوردار است که بطور یکنواخت تمام کلیدها را روشن می کند .

    صفحه نمایش :

    سونی اریکسون K530 دارای یک صفحه نمایش TFT با وضوح 220 x 176 پیکسل است که اندازه آن 2 اینچ یا 31 x ?9 میلی متر است و 262K رنگ را نشان می دهد . صفحه نمایش دارای قاب مشکی است که آن را بزرگتر از اندازه واقعی اش نشان می دهد .

    وضوح QVGA برای صفحه نمایش مناسب تر بود که سونی اریکسون آن را در نظر نگرفت . میزان روشنایی صفحه نمایش را می توان از منو تنظیم کرد . دوربین ثانویه کوچک برای مکالمه تصویری در بالای صفحه نمایش قرار دارد . در این گوشی ساعت دیجیتال بطور مداوم در حالت Stand by نشان داده نمی شود و صفحه نمایش نیز اگر زمان مشخصی مورد استفاده قرار نگیرد کاملا خاموش می شود که برای چک کردن رویدادهای ناموفق باید آن را روشن کنید . با فشار دادن کلید ولوم ، ساعت دیجیتال روی صفحه نمایش ظاهر می شود . صفحه نمایش حتی یک LED کوچک نیز برای هشدار رویدادهای ناموفق ندارد .

    ساختار منو :

    ساختار منو K530 مانند منو در سایر گوشی های سونی اریکسون است . میانبرها و آیکن های وضعیت روی صفحه نمایش همان آیکن ها و میانبرهای قدیمی است و تنها مورد جالب ، گزینه های اندازه متفاوت برای ساعت دیجیتال است . این گوشی دارای پیش زمینه های انیمیشن می باشد .

    منوی اصلی آیکن های رنگی را بصورت یک ماتریس 3x? نشان می دهد که این آیکن ها انیمیشن هستند و نمی توان آنها را غیر فعال کرد . در این مدل ، تم های از پیش نصب شده آیکن های منو را تغییر نمی دهند . زیر منوها بصورت لیست نشان داده می شوند که در ابتدای هر ردیف آیکن کوچکی وجود دارد . زمان فعلی در کل منوها نشان داده می شود. با استفاده از مرکز تایید کننده کلید حرکتی یا Softkey راست می توان به منو دسترسی پیدا کرد . برای هر یک از چهار جهت کلید حرکتی نیز می توان نرم افزارهایی را بصورت میانبر تعیین نمود .

    میانبر عملکردهایی که اغلب استفاده می شوند نیز در نوار MyShortcuts از منوی Activity قرار می گیرد که امکان اجرای همزمان چند نرم افزار را فراهم می کند . بقیه نوارهای منوی Activity شامل رویدادهای جدید ، نرم افزارهای در حال اجرا و اینترنت است . این مدل دارای حالت Flight (هواپیما ) است که هر بار با روشن کردن گوشی از شما سوال می کند که می خواهید آن را در حالت Flight (هواپیما ) فعال کنید و ویژگی های ارتباطی آن را غیرفعال نمایید؟ کار کردن در این حالت نیز نیازمند وارد کردن سیم کارت است .  

    تماس و دفترچه تلفن :

    دفترچه تلفن K530 حداکثر 1000 مخاطب و 2500 شماره تلفن را ذخیره می کند . زمینه های مختلفی را می توان برای مخاطبین تعیین کرد که شامل حداکثر 5 شماره تلفن ، سه آدرس ایمیل ، یک آدرس وب، آدرس پستی ، یادداشت ، تاریخ تولد ، زنگ ، عکس یا ویدئو است که در طول دریافت تماس نشان داده می شود . مخاطبین طبق اسم کوچک یا اسم فامیل مرتب می شوند.

    استفاده از حافظه تلفن یا سیم کارت توسط کاربر قابل تنظیم است ولی مخاطبین ذخیره شده در حافظه گوشی و سیم کارت بطور همزمان نشان داده نمی شوند . جستجو از طریق تایپ کردن تدریجی مخاطب صورت می گیرد . هندس فری داخلی ، ضبط صوت و شماره گیری صوتی نیز فراهم شده است . سونی اریکسون K530 یک گوشی سه بانده 900/1800/1900 MHZ است و همچنین ازUMTS (2100 MHZ ) و مکالمه تصویری نیز پشتیبانی می کند . با استفاده از پروفایل های زنگ می توانید ولوم زنگ را تنظیم کنید و تماسهای دریافتی را فیلتر نمایید . انتخاب زنگ تماس دریافتی و SMS معمولا خارج از پروفایل زنگ صورت می گیرد .

    بجز زنگ های پلی فونیک 40 گانه که بصورت از پیش نصب شده قرار دارند از فایل MP3 ، WMA ، AAC یا AMR نیز می توان برای زنگ تماس استفاده کرد . این زنگ ها برای هشدار پیام نیز بکار گرفته می شوند . دسترسی به پروفایل زنگ سریع است و با استفاده از کلید On/Off می توان بین آنها سوئیچ کرد .

    پیام :

    این گوشی از تمام قابلیت های پیام رسانی مانند پیام های متنی و چند رسانه ای ، Email Client و خواننده Feed های RSS پشتیبانی می کند . پیام های متنی روی صفحه نمایش در 8 خط نشان داده می شوند . ویرایشگر SMS گزینه ای برای اندازه فونت ندارد . فرهنگ لغت T9 به سریعتر وارد کردن کلمات کمک می کند . پیام های متنی طولانی حداکثر به 10 قسمت تقسیم می شود . حجم زیادی از متن را می توان به راحتی در یک پیام چند رسانه ای وارد کرد . شمارشگر کاراکتر فقط زمانی نشان داده می شود که کاربر 10 کاراکتر از ماکسیمم تعداد کاراکتر را بکار گرفته باشد .

    پشتیبانی از EMS نیز وجود دارد و تصاویر کوچک را می توان به متن اضافه کرد . از کل حافظه موجود برای کاربر می توان به منظور ذخیره کردن پیام های دریافتی استفاده کرد . کاربر می تواند بین تمام رویدادهای جدید نشان داده شده در منوی Activity و یا در یک پنجره جداگانه ، حالت دلخواه را انتخاب کند . ویرایشگر MMS نیز وجود دارد که برای اولین بار در مدل K800 سونی اریکسون ظاهر شده بود . زیر پنجره آن نوار ابزاری مشاهده می شود که برای وارد کردن تصویر ، عکس ، ویدئو یا صدا می باشد و همچنین به کاربر امکان می دهد تا مستقیما دوربین یا ضبط صوت را فعال کند . موارد اضافه شده روی صفحه نمایش نشان داده می شوند و حالت پیش نمایش MMS امکان کنترل آسان آنها را فراهم می کند ماکسیمم اندازه هر MMS حدود 300KB است .

    Email Client بطور همزمان با چند حساب ایمیل کار نمی کند . کاربر می تواند هشدارهای ایمیل ، چک کردن اتوماتیک ایمیل و دانلود تیترهای پیام را تنظیم کنند . امکان گروهبندی آنها نیز فراهم شده است . عکس ها را می توان در وضوح کامل بصورت پیوست ارسال کرد . خواننده RSS نیز بخشی از منوی پیام است . لیست کانالها کاملا توسط کاربر قابل تنظیم است اما نمی توان آنها را بصورت گروه مرتب کرد . به روز رسانی پیام ها در زمان از پیش تنظیم شده به صورت دستی یا اتوماتیک انجام می شود . مشاهده Feed ها سریع و آسان است و با کلیک کردن روی یک پیام مرورگر اینترنتی فعال می شود .

    موسیقی و رادیو :

    سرگرمی در این گوشی توسط نرم افزار پخش موسیقی ، رادیو FM داخلی و بازی های جاوا فراهم شده است . نرم افزار موسیقی از فرمت +MP3 ، WMA ، AAC ، AAC و +eAAC پشتیبانی می کند . قطعه های موسیقی را می توان بر اساس خواننده فیلتر کرد یا آنها را با هم فهرست نمود . امکان ایجاد Playlist نیز وجود دارد . نرم افزار پخش موسیقی در زمینه اجرا می شود و دارای حالت های انتخاب تصادفی و Loop است . تنظیمات اکولایزر و استریو نیز مشاهده می شود . اکولایزر دارای پیش تنظیمات و گزینه های تنظیم دستی است .

    با استفاده از بلندگو یا هدفون می توانید به موسیقی گوش دهید . مانند گوشی های سری واکمن از این گوشی نیز بصورت هندس فری استفاده می شود ، زیرا دارای حالت کنترل از راه دور با سیم است که میکروفن در وسط کابل آن قرار گرفته است . پشتیبانی از بلوتوث با پروفایل A2DP موجب استفاده از هدفون استریوی بی سیم می شود . کاربر همچنین می تواند از هدست HGE - 100 با گیرنده GPS استفاده کند . سونی اریکسون K530 نخستین تلفنی است که با پشتیبانی از این هدست عرضه شده است .

    این گوشی همچنین دارای رادیو FM با قابلیت RDS است . تلفن بطور اتوماتیک باند فرکانس FM را اسکن می کند و 20 ایستگاه رادیویی را با قویترین سیگنال ذخیره می نماید . کاربر می تواند ایستگاهها را نامگذاری کند . رادیو نیز بصورت Minimize در زمینه اجرا می شود و در موقع استفاده از آن باید هدست را وصل کنید . نرم افزار Track ID نیز به تشخیص فوری قطعات موسیقی در حال اجرا کمک می کند .

    نرم افزار پخش ویدئو در فرمت های 3GP و MP4 کار می کند . ویدئوها را می توان در حالت تمام صفحه مشاهده کرد . در این گوشی نرم افزار Music DJ ، Photo DJ و Video DJ نیز فراهم شده است که کاربر توسط آنها می تواند با تصاویر و ویدئوها بیشتر کار کند و زنگهای پلی فونیک شخصی ایجاد نماید . مدل K530 سونی اریکسون به یک دوربین 2 مگاپیکسل مجهز است که کانون اتوماتیک و پوشش لنز ندارد . دوربین حداقل می توانست دارای یک فلش LED باشد . در زمان گرفتن عکس باید گوشی را مانند یک دوربین دیجیتال بطور افقی در دست بگیرید . ماکسیمم اندازه تصویر 1600 x 1200 پیکسل است . کیفیت عکس ها خیلی عالی نیست . در عکس گرفتن از اجسام نزدیک مشکل در عکس های ماکرو بدلیل نبودن کانون اتوماتیک یا سوئیچ اختصاصی ماکرو وجود دارد .

    از نوار ابزار موجود در پایین صفحه نمایاب می توان به تنظیمات دوربین دسترسی پیدا کرد . گزینه های تعیین شده برای هر ویژگی بصورت لیست Pop up ظاهر می شود . در منوی دوربین می توانید اندازه عکس ، تعادل رنگ سفید ، میزان نوردهی ، کیفیت عکس ، Self-Timer (زمان دادن به دوربین برای گرفتن عکس ) ، حالت شب ، صدای دیافراگم ، جلوه های ویژه رنگ ، کادر عکس و حالت متوالی را انتخاب کنید . حالت Panorama نیز وجود دارد که سه تصویر را در یک عکس ادغام می کند . زوم دیجیتال 2.2x فقط برای اندازه تصویر VGA وجود داد . عکس ها می تواند شامل اطلاعات زمان و تاریخ باشند و امکان تنظیم رنگ سفید را فراهم کنند . عکس ها در حافظه گوشی یا در کارت حافظه ذخیره می شوند و آنها را براحتی می توان از طریق بلوتوث ، ایمیل یا MMS ارسال کرد .

    سایر گزینه ها شامل ارسال عکس به Blog و چاپ کردن مستقیم روی چاپگر سازگار PictBridge است. حافظه داخلی گوشی 16MB است . K530 در فرمت 3GP فیلمبرداری می کند که مدت زمان آن نامحدود است و فقط به حافظه موجود بستگی دارد . کاربران باید به وضوح 176 x 1?? پیکسل اکتفا کنند . در زمان فیلمبرداری می توان از زوم دیجیتال و تنظیم نوردهی استفاده کرد .

    گالری عکس برای مشاهده تصاویر در File Manager ( مدیریت فایل ) وجود دارد و تصاویر را طبق تنظیمات کاربر در 4 یا 9 عکس بصورت نمونه های کوچک نشان می دهد . در صورت مشاهده تصاویر بصورت لیست جزئیات آن نیز نشان داده می شود . حالت مشاهده Time Line نیز وجود دارد که به کاربر امکان می دهد تا تصاویر را طبق ترتیب زمانی مرور کند . کاربر می توان از حالت مشاهده تمام صفحه یا Slide استفاده کند .

    سایر امکانات :

    در این گوشی چند نرم افزار جدید از پیش نصب شده وجود دارد . AccuWeather اطلاعات جوی را ارائه می دهد و پیش بینی آب و هوا را تا سه روز برای محل های خاص فراهم می کند . این سرویس رایگان است اما هزینه انتقال داده توسط اپراتور محاسبه می شود .

    K530 دارای نرم افزار Audible است که امکان دانلود کتابهای صوتی دیجیتال را فراهم می نماید و کاربر می تواند بیش از 35000 عنوان را از پایگاه داده Audible.com انتخاب کند . این سرویس نیازمند ثبت نام و پرداخت هزینه عضویت است .

    تقویم دارای تصویر ماه ، هفته و روز است . تقویم فقط دارای یک نوع ورودی است (قرار ملاقات ) . برای هر قرار ملاقات می توان موضوع ، زمان آغاز و پایان ، محل ، توضیح یادآوری در زمان از پیش تعیین شده و گزینه تکرار روزانه ، هفتگی یا ماهیانه تعیین کرد . روز شروع هفته توسط کاربر قابل تنظیم است اما نمی توان هشدارهای صوتی شخصی را تنظیم کرد . صداهای از پیش نصب شده برای یادآوری بسیار کوتاه و مبهم است . ویژگی کار و یادداشت نیز در Organizer وجود دارد .
    برای کارها می توان یادآوری تنظیم کرد اما اولویت بندی نمی شوند . امکان ایجاد و ذخیره کردن یادداشت وجود دارد . کارها و یادداشت ها را نیز می توان ارسال نمود. آلارم نسبتا پیچیده است و حداکثر می توان 5 آلارم را با تکرار جداگانه تنظیم نمود . کرنومتر ، تایمر و ماشین حساب نیز در این منو مشاهده می شود . ضبط صوت در قسمت سرگرمی وجود دارد . نرم افزاری نیز فراهم شده است که به کاربر امکان می دهد از طریق بلوتوث از گوشی بعنوان کنترل از راه دور استفاده کنید .

    مدل K530 سونی اریکسون دارای EDGE نیست و به GPRS کلاس 10 مجهز نمی باشد . برای انتقال داده در فواصل نزدیک از بلوتوث و کانکتور Fast Port استفاده می شود . پس از وصل کردن گوشی به PC می توانید از میان حالت تلفن ، انتقال فایل و چاپ برای چاپ کردن عکس از طریق PictBridge ، حالت دلخواه را انتخاب کنید. بدلیل پشتیبانی از حالت USB Mass Storage دیگر به نصب درایو نیازی نیست . تلفن در حالت انتقال فایل قادر به دریافت تماس نیست . دسترسی به وب از طریق WAP و مرورگر NetFront صورت می گیرد .

    مرورگر NetFront پیچیده است و گزینه های بسیاری دارد که شامل حالت مشاهده افقی صفحات وب است . امکان Minimize کردن آن وجود ندارد . مخاطبین و تقویم را می توان با MS Outlook هماهنگ کرد . نرم افزار پخش Quick Time برای ویدئوهای ضبط شده با گوشی و نرم افزار Disc2Phone برای انتقال موسیقی از CD یا PC به گوشی وجود دارد . این گوشی دارای یک بازی از پیش نصب شده است .



    علی اصغر ::: سه شنبه 86/8/1::: ساعت 1:3 عصر

    W1
    سلام اینبار میخوام یک گوشی کاملا عجیب از

    شرکت سونی  اریکسون رو به شما معرفی کنم:

     

               Image and video hosting by TinyPic

     



    علی اصغر ::: پنج شنبه 86/7/26::: ساعت 6:57 صبح

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 3
    بازدید دیروز: 3
    کل بازدید :181154

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    معرفی گوشی - قلب بیقرار
    علی اصغر
    آنقدر درد درون را در دل خود ریختم تا که خود با درد هستی سوز خود آمیختم کوچیک همه ب ی ق ر ا ر

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    معرفی گوشی - قلب بیقرار

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >>موسیقی وبلاگ<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<